RX 50


The Aprilia RXV and SXV са от първите мотори в света, които пречупват забраната за единичния цилиндър и въвеждат близнаци с перфектно изпълнение в моторите enduro supermotard. По тяхно време се считаше за почти невъзможно предизвикателство да се развие off-road близнак, който да бъде достъпен до мотористката общност. Но отдела „Проучване и развитие” на Aprilia имаше нужните решетелност, твърдост и опит за тази цел и победи в последвалите състезания от високо ниво, както и взе титлата от световното първенство по supermotard. Но ние тук в Aprilia никога не сме се задоволявали само със славата си. Ние виждаме състезанията като най-ефективния метод за тестване на нови идеи и решения, които можем да представим в обсега от нашия flagship model, та чак до нашите 50 кубикови машини.
Новите красавици, RX и SX, са вдъхновени от световните биячи на Aprilia- off-road близнаците.( Aprilia’s world-beating off road twins.) RX и SX са посветени на младите мотористи, търсещи възможно най-добрите технологии, примесени със зашеметяващ външен вид.

RX 50 enduro and SX 50 supermotard са 50 кубикови машини с отлично изпълнение. Те са едновременно захранвани от двигател последно поколение и имат рама, за която множество големи мотори могат само да си мечтаят.

Не се заблуждавайте от 50 кубиковия двигател. The RX and SX си остават истински мотори, както на трудни състезателни писти, така и на ежедневния път от вкъщи до училище или до колежа.Дизайнът им говори сам за себе си. Техните остри, ясно изрязани линии произхождат директно от RXV/SXV off-road стилови икони. Както и по-големите им сестри преди тях, RX и SX са на път да създадът изцуло нова мода в стилиризирането на 50 кубиковите мотори.

Новата периметърна рамка оформя пряка връзка между управляващата глава и swingram опорната точка, на ниво спрямо най-новите развития в off-road-а. Рамката е направена от много силна стомана, за да абсорбира целия натиск, който тежкото off-road каране причинява. Този синтез между сила и лекота е перфектното съответствие за характеристиките на RX/SX 50. Окачването е още една от силните страни на тези изключителни мотори. От предната страна има мощна Marzocchi вилка с 40 милиметрови подпори, които дават път на колелото 195 милиметра(giving a wheel travel of 195 mm), повече от достатъчно да абсорбира дори най-силните удари. От задната страна, направения от много здрава стомана swingram е овлажнен от напреднал хидравличен моношок, който дава щедър път на задното колело от 180 милиметра, за да подсигури, че RX/SX 50 могат да се справят дори и с най-трудните терени.

Внушетелната предна спирачка е доста уголемена, за да подсигури безопасно спиране, спрямо стандартите на състезанието. Проветрявания стоманен диск е с 260 милиметров диаметър за RX enduro и с невероятен 300 милиметров диаметър за the SX motard, по-голям от колкото при всеки друг 50 кубиков мотор. Плаващия преден дебеломер е близначна единица-бутало(twin piston unit). Задните спирачки също вършат перфектна работа, със 180-милиметров неопетнен стоманен диск и мощен дебеломер с 2 противоположни бутала.

Колелата са друга жизнено важна част от всяка една състезателна машина и една от най-отличителните части на тези малки off-road Aprilias. Алуминия е бил приспособен за неговото ниско тегло и изключителна издръжливост на натиск. RX е екипирана с 21” предно и 18” задно колело, точно като на истински състезателни enduro мотори. Към SX са пригодени 2 17” колела с широки предни гуми за превъзходно каране през града или на усукана автомобилна писта.

Такава невероятна рама очевидно изисква и достоен двигател. Ето защо RX и SX са захранвани от течно-охлаждания, едноцилиндров, двутактов двигател на Aprilia с reed индукция на клапата. Употребата на най-новата технология подсигурява невероятното изпълнение на този нов двигател с изключително ниско тегло( само 15 кг). Смазката е осигурена от отделна миксинг система, към която има обемна помпа с променлива водоизместимост. A kick start е бил предпочетен, за да се спести тегло. Скоростната кутия с шест скорости спомага за възможно най-добрата употреба на мощта, доставена от този внушителен двигател.

Освен всичко това RX and SX също извличат полза от престижните съставни части, които обикновено се намират само върху доста по-големи мотори. Ултра-компактните дигитални инструменти се отличават с новаторски дизайн и изпълняват множество функции, за да държат всички параметри под постоянен контрол. Двойните фарове добавят още към личността на мотора и гарантират ненадмината видимост през нощта.

Дългата седалка се простира над компактния резервоар за гориво, за да осигури обилно място за движение дори под условия на спортно каране. Капацитета на резервоара е 7 литра.

Имайки в предвид силно ограниченото консумиране на гориво на 50 кубиковия двигател, Aprilia RX 50 and SX 50 следователно имат голяма автономия за всякакъв вид употреба.

Като всички мотори Aprilia, RX и SX също уважават природата: ауспуха е екипиран с каталитичен конвертер и емисията поддържа ниво за евро 2 стандарти без да намалява напредналото изпълнение на 50 кубиковия двигател Aprilia.


5 400 лв.