RX 4.5 - 5.5


Както и при всички други мотори Aprilia, RXV и SXV са създадение с почти вманиачаващо внимание къв детаилите. Техния уникален дизайн ги различава от конкуренцията и освен това ги прави перфектно функциониращи, дори изкарани до краен предел, точно както и трябва да бъде при печалившите off-road състезатели.
2007 RXV освен това се отличава и с нови чертежи, с цел изключителен състезателен външен вид.

Обективните, решителни линии излъчват усещане за лекота и непобедимо конструктивно качество. Отдела по дизайн е работил с всички усилия, за да създаде отличаващи се Aprilia вид и усещане, и е създал изцяло нов външен вид измежду enduro и supermotard моторите. Погледът ви неизбежно е привлечен от великолепната технология на тези мотори, във формата на техните V-образни двоини двигатели (V twin engines), mixed trellis и алуминиеви рамки с мощна задна част на рамката. Дизайнът на опашката и задните панели изоставя традиционното off-road стилизиране и е изцяло новаторски, точно както и централно монтираната генерация на мотора с двойни задни тръби под задния калник. Всъщност, оригинарните идеи за дизайна улавят погледа независимо дали гледате RXV или SXV. И състезателните цветове на Aprilia потвърждават, че тези мотори са създазени за състезания.

Както винаги, при Aprilia добрия външен вид е просто външна обвивка на изобретателните идеи за дизайн. The fixed air guides например, позволяват на резервоара да се върти по-нагоре, позволяващ по-лесен достъп до филтърната кутия.

Всичко свързано с RXV е създадено с цел победа в off-road състезанията. Мисията за съвършенство е накарала отдела по дизайн да отдели много внимание дори и на най-малките детаили, следейки въвеждане от шампионите, които са карали мотора в състезаване от най-високо ниво. Седалката сега е по-ниска и по-закръглена по ръбовете, за да позволи на мотористи от всякаква височина да get a better grip on the ground. Същата модификация важи и за SXV. Педала на спирачката е подсилен, за да издържа на щети при случай на падане или при сблъсък с камани или клони. Това са само примери на това как състезателното развитие може да покрие всички възможни аспекти на един мотор.

ДВИГАТЕЛ: ПРОДЪЛЖИТЕЛНА ЕВОЛЮЦИЯ

Невероятният V2 двигател е естествен орнамент на RXV и SXV. Aprilia e първият производител в света, който повярва в потенциала на двойния V двигател, в сегмент на маркета, където никой не е имал смелостта да опита. Впечатляващи резултати в състезанията от най-високо ниво през 2005 и 2006 показват, че Aprilia е била права. Този невероятен двигател (създаден изцяло от Aprilia) сега е преместен в производството на мотори на Aprilia (Aprilia production motorcycles). Напълно надежден на пистата, V2 двигателят не е лишен от технология или изпълнение от homologation за употреба на пътя. Развитието на двигателя върви ръка за ръка с развитие на рамата, за да подсигури че тези мотори се справят и проявяват на пистата като изцяло интегрирани машини.

77° V-ъгъл между цилиндрите е разултат на безброини тестове, целящи максимизация на изпълнението и минимизирани на вибрациите. Новият двигател вибрира доста по-малко от който и да е друг двигател, без дори да изисква балансиращ shaft.

Цилиндрите са интегрирани в crankcase-а и са наредени по заменяеми влажни тръби(replaceable wet sleeves). Интелигентният дизайн на V2 освен това позволява аксесоарите на двигателя да бъдат наредени в необикновено рационален начин, запазвайки двигателя колкото се може по-компактен. Резултатите са невероятни: Aprilia’s V twin е един от най-компактните в света, по-малък от много единични със същата водоизместимост. Идей за дизайн са специално избрани с цел максимална мощност и широк power band. Изтънченото управление на електрическия двигател, развито от Aprilia Racing, въвежда определен брой нововъведения за този тип мотор. Системата за вкарване на гориво включва 38 милиметрови клапани(throttle bodies) (40 милиметрови при 550) и е контролирана от подлежащ на програмиране ECU. През 2007, ECU има нов, развит mapping, който подобрява контрола над клапана и прави пренасянето на мощност по прогресивно. Контролните зъбци за клапанните пеперуди(throttle butterflies) имат нов профил поради същата причина. Като резултат, мотора от 2007 е по-лесен за управление при всякакви условия, особено при труден терен и кал.

Намалената водоизместимост на цилиндрите позволява употребата на необикновено компактен и лек едночастен колянов вал(single-piece crankshaft). Гироскопичният ефект на вала(crank) следователно е драматично намален. Двигателят отговаря на момента на въвеждане на клапан, правейки целия мотор по-бърз и по-подвижен.

Механизма на клапата, базиран на единичен горен зъбец и четири титаниумни клапи на цилиндър, дава възможно най-добрия компромис между компактност, лекота и изпълнение.

Технология на Aprilia, разбира се, означава повече от просто изпълнение. Благонадеждност и трайност са толкова важни, колкото и безшумно движение и уважение към околната среда. V2 двигателя определя нови стандарти в тази насока и освен това гарантира красиво-олеснен достъп до всички части, изискващи често обслужване, като тапи(plugs), филтър на маслото и въздущен филтър. SXV и RXV също имат много по-дълги интервали на сервизно обслужване от нормалното.

Същото количество усърдие е вложено и в намаляване на теглото. Двигателя поставя нов рекорд за V twin, дори с пригодения стартиращ мотор(starter motor fitted)! Това е постигнато чрез обилната употреба на суперлеки престижни материали. Централнити crankcase секции, например, са направени от сплав от алуминии и силикон/силиций/silicon. Всички покривала са от магнезий; клапите са от титан; и целия gear train е направен по-лек от всякога досега.

Двигателят е специално приспособен, за да съответства на мотора. Пропорциите на скоростите(gear ratios) също са прецизно сметнати за supermotard употреба, в случая на SXV или за enduro-при RXV. Дори вкарването на гориво и запалителния mapping са модифицирани, за да дадът на двата двигателя нужния характер и изпълнение за мотора; висок revving на supermotard, по-гладък и torquier от ниски до средни обороти на enduro.
Технически спецификации на V2 двигателя:

Електронно вкарване на гориво(Electronic fuel injection) с 38 милиметрови тела на клапана (40 милиметра при 550 cc двигател)
Сухо маслено корито на смазка (Dry sump lubrication) с външен резервоар за масло. Отделната смазка за скоростната кутия и двигателя подсигурява това, че двигателното масло не е замърсено от clutch plate частици и остава изцяло изпълнителен за много по-дълго.
Единичен преден зъбец, титаниеви клапи.
Single overhead cam, titanium valves.
Едночастов колянов вал.
Цилиндри, интегрирани в crankcase, влажна подплата.
Максимална скорост на двигателя 13,000 rpm (450 supermotard).
Подобрения в двигателя за 2007 (RXV)

Нов профил ва буталата
Нови пръстени на буталата
Нов ECU mapping
New starter motor gearing ratio
Увеличени интервали на сервизно обслужване
РАМА: ПО-ЛЕКА ОТ ВСЯКОГА

Безкомпромисна машина като RXV изисква уникална и ефективна рама. Рамката на периметъра е развита заедно с двигателя и се състои от цилиндрична стоманена trellis структура, интерференция приспособена към притиснати алуминиеви странични плочки, за да изгради извънредно твърдо събиране(assembly). Двигателя също формира интегрална част от рамата, играещ ролята на товароносещ елемент и допринасящ за изключителна твърдост. За 2007, тази рамка е загубила допълнително 500 грама тегло, за да се превърне в една от най-леките enduro рамки.

Променливата секция алуминиев swingram(The variable section aluminium swingarm) е още един пример на брилиантен индустриален дизайн. Много повече от просто елемент от стила, това е най-твърдия swingram срещан измежду всички мотори от този вид. Свързвания с увеличаваща се мярка(Rising rate linkages) оперират Sachs многоприспособим моношок с нагръбен(piggy-back) цилиндър и двойни високо/ниско скоростни настройки. 2007 SXV има нова структура на окачването, за да се подобри стабилността и контрола по неравен терен. Пригодена е и нова свръзка, за да стане действието на окачването по-прогресивно и да даде увеличен контрол и traction.

45 милиметровата обърната предна вилка е специално мащабирана за enduro или supermotard употреба, взависимост от модела. Вилката е напълно приспособима, за да можете сами да настройте действието на окачването, точно както го искате. 2007 SXV има подобрена мащабирана вилка, изградена с помощта на официалния enduro състезателен отбор на Aprilia, за да се подобри стабилността при висока скорост и увлажняването при каменист терен.
СПИРАЧКИ

Ненадминатата технология и изпълнение на рамата е подкрепена от фантастична спирачна система. RXV се хвали с Nissin дебеломери с леки, вълнообразни дискове (270 милиметра от предната страна) за ненадминат контрол върху спирането дори и в най-предизвикателните условия.

240 милиметровия заден диск и дебеломер с едно бутало осигуряват перфектен баланс между мощност на спирането и лекота на контрола.
СЪСТАВНИ ЧАСТИ: ГОТОВИ ЗА НАДПРЕВАРА

Всяка една съставна част от Aprilia RXV/SXV е избрана заради функционалност и престиж.
Да изброим няколко от съставните части, с които са екипирани RXV/SXV:
Компактна и ултра-лека дигитална инструментация за цялата възможна информация, от която може да имате нужда.
Compact and ultra-lightweight digital instrumentation for all the information you could possibly need.
Variable section алуминиево кормило без cross bar за перфектна еластичност и контрол.
Силно-светещ LED фар на опашката.
Не може да има съмнение, че 2007 RXV е по-ориентирано към състезания от всякога, благодарение на новия състезателен комплект, който идва заедно с мотора и ви позволява да го трансформирате във фактически готова за състезания машина. Комплектът включва лек преден светлина фар с опростена електрическа инсталация, за да се елиминират запалителят и инструментите, number holders, number holders, a LED tail light and заден mini-number holder, лек контрол на клапана без стартер и с по-постепен зъбец(cam). Инсталацията на този състезателен комплект сваля още 2 килограма от цялостното тегло на мотора.
АКСЕСОАРИ: ПОВЕЧЕ СЪСТЕЗАТЕЛНО-ОРИЕНТИРАНИ

Дори аксесоарите са най-добрите, зо които можете да си мечтаете. Въпреки, че RXV вече ви дава най-доброто enduro изпълнение, което можете да получите, инжинерите на Aprilia, работещи заедно с техниците на Akrapovic, повишават изпълнението на ауспуха/генерацията дори още повече. Akrapovic сраничен ауспусен комплект(side exhaust kit) е на разположение от стомана или от титен, и идва с посветен ECU mapping. Ауспуха, пригоден само за състезания, намалява теглото и увеличава мощността през целия обсег на оборотите, специално при ниските обороти. Комплекта е развит главно за употреба в екстремни състезания, най-предизвикателните от всички enduro специалности въпреки, че официалните мотористи на Aprilia вече са го използвали и в стандартни enduro състезания. Сега комплектът е на разположение за всички enduro фенове, които наистина искат да изкалат максимално изпълнение от техния RXV.
НОВАТА РАЛИ ВЕРСИЯ

Следвайки огромния успех, постигнат в рали шампионата, Aprilia е горда да представи новата Рали версия, която споделя основната 450/550 механика с RXV, но включва следните модификации:
12 литров резервоар
Изменено седло
Разширена защита на двигателя
Монтиращи скоби и съединител за пътна книга.
(Mounting bracket and connector for road book.)

SXV 450 '11 12 999 лв.