Tuono V4 R


Единствения мотоциклет от своя тип с V4 двигател, най-мощният, с 167.3 к.с., и най-ефективния, с напълно променено шаси което поставя нов стандарт в класа. Чисто спортен мотоциклет способен да доминира на всеки път със свочта неукротима мощност и най- усъвърщенстваните системи за. Три програми за моментално приспособяване към Вашите предпочитания. Възможно е да бъде оборудван и с APRC – второ поколение контролер за динанично управление разработен върху състезателния опит на Aprilia.

Мотоциклетът

С 65° V4 двигател и изграден от полирани алуминиеви елементи, Tuono V4 е изчистен и оборудван единствено с най-необходимото за да го възседнете и подчините на Вашите желания.

Водачът ще подчини този звяр от позиция приспособена за създаване на символична връзка между него и мотоциклета. На Tuono V4 R позицията на мотоциклетистът е такава, че да има по-малко натоварване на ръцете, за управление с по-малко усилия и съответно по-лесно.

От изгодната позиция на седалката и с изтънченото кормило в ръцете, водачът веднага открива джойстика на APRC (Aprilia Performance Ride Control) системата за бързо превключване на режимите за управление на компютъра от второ поколение разработен от Aprilia, за да предложи емоции до краен предел.

Двигателят

Tuono V4R е единственият задвижван от малък V-образен (65°) 4 цилиндров двигател с уникални характеристики. Невероятно компактен, колкото двуцилиндров двигател и инсталиран на утра компактно шаси, този 65° V4 двигател е въплъщението на италианската инженерна изобретателност. Tuono отстъпва съвсем малко от неговия брат RSV4 по отношение на производителноста, но в замяна предлага повече лекота при управление което го прави по-приятен на пътя.

Мощност 167.3 к.с. при 11,500 об./мин.

Въртящ момент 111.5 Nm при 9,500 об./мин.

Ограничение на оборотите 12,300 об./мин. на всяка предавка

За да постигнем тези резултати, няколко модификации бяха направени на V4 двигателя на Aprilia:

• Нова схема на действие на клапаните.

• Тръбите на генерацията са с 20mm по-дълги.

• Маховик с по-голяма инерция за подобряване на плавността и баланса.

• Намалени предавателни съотношения на първите три скоростни предавки.

• Оборотите при максимална мощност намалени до 11,500 об./мин.

Най-важните спецификации на двигателя:

Работен обем: 999.6 cc

Структура: 65° V4

4 клапана на цилиндър задвижвани директно от разпределителния вал с комбинирана система от верига и зъбна предавка (странично разположена верига и централно разположена зъбна предавка)

Горивна система: електронна инжекция с един инжектор на всеки цилиндър и независима Ride by Wire система за всеки инжектор. Три избираеми програми (пистов, спортен и шосеен режим)

Анти-вибрационен вал

Компресия: 13:1

Скоростна кутия: 6-скоростна кутия от касетъчен тип с директен контрол.

Съединител: Многодисков с механично задвижване

Електронно управление: Magneti Marelli контролер управляващ запалването, впръскването на горивото и система Ride by Wire.

Системата за електронно управление е още един признак за технологичното превъзходство на този мотоциклет. Пълната Ride by Wire технология изключва каквато и да е пряка връзка между дясната Ви ръка и дроселните клапи, която се управлява напълно от последно поколение контролер Marelli който управлява също и инжекционната система.

Трите програми за управление позволяват характера на мотоциклета да бъде пригоден по всяко време към Вашия стил на каране или към условията на пистата.

• T - TRACK: без компромиси. Пълната мощ от 167.3 hp се постига с лекота.

• S - SPORT: забавление на пътя. Гладко управление и максимална мощност. Въртящия момент е ограничен на всички предавки за по лесно управление.

• R - ROAD: използваем при всякакви условия. Гладко управление и намалена мощност с 25%. Идеален режим при всякакви условия, идеален за града или мокър път.

Трансмисията също е проектирана за да покрива най-високите критерии и за да предложи възможно максимална производителност.

APRILIA TUONO V4 R APRC

Безподобна ефикастност и удоволствие от карането.

Това е най-съвършенната версия оборудвана стандартно с APRC второ поколение динамична система за контрол.

APRC е базирана на инертна сензорна система взаимстванна от автомобилостроенето, с два жирометъра и два акселерометъра позволяващи на бордовия компютър (ECU) да установи динамичното състояние на мотоциклета и да управлява двигателя своевременно за да помогне на водача да постигне максималния потенциал на машината.

Системата APRC с която е оборудван Tuono V4 R включва:

• ATC (Aprilia Traction Control) с осем различни опции за контрол.;

• AWC (Aprilia Wheelie Control) подпомагаща управлението при екстремни ситуации като задържа предното колело на земята;

• AQS (Aprilia Quick Shift) позволяваща моментално превключване на следваща предавка без отнемане на газта и без използване на съединителя;

• Завършвайки комплекта от четири функции е няй-екстремната от всички: ALC (Aprilia Launch Control). Активира се при натискане на двата бутона на лявата дръжка с потвърждение чрез съобщение на дисплея. От този момент, цялата мощт от 167,3 к. с. на звяра от Noale е готова да изтреля мотоциклета като ракета. Но дори и тогава системата APRC бди над вас. Със своите самонастройващи се функции, тази система е единствената по рода си самообучаваща според размера на гумите.

• Двигател: Aprilia надлъжен 65° V, 4-цилиндров, 4-тактов, с водно охлаждане, два разпределителни вала (DOHC), 4 клапана на цилиндър

• Гориво: Безуловен бензин

• Диаметър x Ход на буталата: 78 x 52.3 mm

• Работен обем: 999.6 cc

• Компресия: 13:1

• Максимална мощност на коляновия вал: 167.3 к.с. (123 kW) при 11.500 об./мин.

• Максимален въртящ момент на коляновия вал: 111.5 Nm при 9.500 об./мин.

• Горивна система: Airbox с предни аеродинамични въздуховоди. 4 Weber-Marelli 48mm с 4 инжектора и последно поколение Ride-by-Wire система за контрол на двигателя. Избор на три програми за управление на двигателя избираеми в движение: T (Track), S (Sport), R (Road)

• Запалване: Magneti Marelli електронно цифрова запалителна система вградена в системата за управление на двигателя, с по една запалителна свещ на всеки цилиндър

• Стартер: Електрически

• Изпускателна система: 4 към 2 към 1, с един сензор за следене на количеството кислород в газовете, надлъжен единичен заглушител с електронно контролиран байпасен клапан и вграден тривалентен катализатор (Euro 3)

• Генератор: Висящ 420W алтернатор

• Смазване: Картерна система с маслен радиатор и две маслени помпи (смазване и охлаждане)

• Скоростна кутия: 6-степенна касетъчна скоростна кутия. 1-ва: 39/15 (2,600) 2-ра: 33/16 (2.063) 3-та: 34/20 (1,700) 4-та: 32/22 (1,455) 5-та: 34/26 (1,308) 6-та: 33/27 (1,222). Скоростен лост с Aprilia Quick Shift (бързо превключване) електронна система (AQS) при APRC версията

• Съединител: Многодисков мокър съединител с механичен притискател

• Рама: Алуминиево двулъчево шаси с отляти и пресовани елементи. (Sachs преден амортисьор при APRC версията)

• Предно окачване: Sachs предна вилка. Ковани алуминиеви скоби на радиалните апарати.

• Задно окачване: Двойно оребрен алуминиев носач; конструкция комбинирана от елементи от тънка ламарина и отливки. Sachs амортисьор с външена бутилка за газ, напълно настройваем

• Спирачки: Предни: Двоен вентилиран 320mm неръждаем диск. Brembo радиални апарати с четири хоризонтално ориентирани 32 mm бутала. Аксиална помпа и маркучи с метална обшивка. Задни: 220mm диск; Brembo плаващ апарат с две изолирани бутала. Помпа с вграден резервоар и маркучи с метална обшивка

• Колела: Лети алуминиеви капли с три-лъчев дизайн. Предна:3.5”X17” Задна:6.00”X17”

• Гуми: Радиални безкамерни. Предна: 120/70 ZR 17 Задна: 190/55 ZR 17 (алтернативно: 190/50 ZR 17; 200/55 ZR 17)

• Габарити: Максимална дължина: 2065 mm; Максимална ширина: 800 mm (на кормилото); Максимална височина: 1090 mm; Минимална височина от земята: 125 mm; Височина на седалката: 835 mm; Междуосово разстояние: 1445 mm; Следа: 107.5 mm; Ъгъл на завиване: 25° .

• Минимална маса: 183 кг

• Вместимост на резервоара: 17 литра (включително 4 литра резерва)

Умопомрачителния шедьовър на Aprilia е оборудван с най-висококачествените компоненти на пазара: Brembo спирачни цилиндри с радиални апарати, 320mm вентилиран преден диск и 220mm вентилиран заден диск, алуминиеви капли с иновативен дизай тежащи само 2кг., реголируем Sachs преден амортисьор, и Sachs заден амортисьор с външна азотна бутилка позволяваща настройване на компресията, хода и дължината. Всичко това е изпълнено с една цел: удобство, без значение от стила на каране или други условия. Изборът на двукомпонентови гуми също е нов, одобрени са три размера на задната гума: стандартната 190/55 може да замените с 200/55 или 190/50 за да откриете пълния потенциал на този мотоциклет, дори и на пистата.


27 807 лв.